ZAPYTANIE OFERTOWE
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Dusznikach-Zdroju zaprasza do składania ofert na realizację zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, pn. „Remont dachów nad zakrystią i kaplicami bocznymi kościoła św. Apostołów Piotra i Pawła w Dusznikach- Zdroju„.
I. Nazwa i adres Zamawiającego
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Dusznikach-Zdroju
ul. Kłodzka 15
57-340 Duszniki-Zdrój
tel. 74 866 97 07
II. Tryb udzielania zamówienia
Zamawiający realizuje projekt (dalej „Projekt”) „Remont dachów nad zakrystią i kaplicami bocznymi kościoła św. Apostołów Piotra i Pawła w Dusznikach- Zdroju”, w ramach „Rządowego Programu Odbudowy Zabytków”.
-
Zamówienie udzielane jest w trybie postępowania ofertowego.
-
Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych.
-
Niniejsze postępowanie zostaje przeprowadzone z zachowaniem zasady konkurencyjności, jawności, przejrzystości i równego dostępu, w szczególności z uwzględnieniem Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
III. Przedmiot zamówienia
-
Przedmiotem zamówienia są prace budowlane polegające na wymianie poszycia dachowego wraz z niezbędnymi obróbkami blacharskimi oraz remontem elewacji nad zakrystią i dwoma kaplicami przy kościele św. Apostołów Piotra i Pawła w Dusznikach-Zdroju, wpisanym do rejestru zabytków pod numerem A/1716/742, w dniu 19.09.1960 r.
-
Zakres prac obejmuje przede wszystkim:
-
rozebranie uszkodzonego pokrycia dachu z blachy cynkowej nad dwoma kaplicami bocznymi i zakrystią;
-
rozebranie obróbek blacharskich z blachy cynkowej;
-
rozebranie uszkodzonych rynien z blachy cynkowej;
-
rozebranie uszkodzonych rur spustowych z blachy cynkowej;
-
odgrzybianie elementów drewnianych przy użyciu strugów i siekier;
-
zwalczenie szkodników drewna środkiem owadobójczym;
-
impregnację przeciw grzybom i owadom;
-
naprawę przez wymianę i wzmocnie uszkodzonych drewnianych elementów konstrukcji dachu;
-
wymianę uszkodzonych elementów deskowania;
-
wykonanie wstępnego pokrycia z membrany dachowej;
-
wykonanie obróbek blacharskich z blachy miedzianej;
-
pokrycie połaci dachowych blachą miedzianą na rąbek stojący;
-
montaż rynien z blachy miedzianej;
-
montaż rur spustowych z blachy miedzianej;
-
naprawę elewacji (w sąsiedztwie z dachem) – skucie tynków, wzmocnienie uszkodzonych miejsc w murach poprzez ich przemurowanie; wykonanie tynków – gładkich na pilastrach i o strukturze „baranka” na polach między pilastrami, malowanie farbami krzemianowymi z uwzględnieniem historycznej kolorystyki.
-
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa (załączniki – 2 i 3 do niniejszego zapytania) oraz przedmiar robót, (załączniki nr 8 do niniejszego zapytania).
IV. Warunki wykonania prac:
-
Prace muszą zostać wykonane zgodnie z projektem budowlanym, pozwoleniem na budowę, pozwoleniem Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytku (załączniki 2 do 7 do niniejszego zapytania ofertowego).
-
Prace muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do robót przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac. Weryfikacja dopuszczenia przedstawionych materiałów oraz ew. zamienników dokonana zostanie przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że Zamawiający nie narzuca zastosowania materiałów konkretnych producentów, a badać będzie wyłącznie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia.
-
Złożenie oferty wiąże się ze zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie z wszelkimi odnośnymi przepisami prawa (prawo budowlane, prawo ochrony zabytków, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.) oraz do fizycznego udziału w odbiorach. Po stronie Zamawiającego leży wyłącznie ustanowienie inspektora nadzoru oraz wykonywanie obowiązków inwestora, które zgodnie z prawem nie mogą być wykonywane przez inny podmiot.
-
Oferent, w przypadku wyboru jego oferty, udzieli gwarancji umownej na wykonane prace na okres nie krótszy niż 5 lat.
V. Warunki udziału w postępowaniu.
-
O realizację zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:
-
dokonają wizji lokalnej przedmiotu zamówienia poświadczonej oświadczeniem w formularzu ofertowym (w załączniku nr 1 do zapytania ofertowego);
-
posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, w szczególności wynikające z art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
-
posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia;
-
W celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty:
-
wykaz zrealizowanych prac, zawierający co najmniej 3 wykonane prace w ciągu ostatnich 3 lat, o podobnym charakterze, tj. polegający na remoncie dachu w obiekcie zabytkowym wpisanych do rejestru zabytków.
-
wykaz osób, które będą realizowały prace wraz z potwierdzeniem posiadania uprawnień do wykonywania wskazanych czynności, w tym przede wszystkim: minimum 1 osoby posiadającej kwalifikacje dopuszczające określone Art. 37c. ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2003 nr 162 poz. 1568): posiadającej kwalifikacje uprawniające do przyjęcia obowiązku kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art. 37c. ww. ustawy.
VI. Termin realizacji zamówienia.
11 miesięcy od dnia podpisania umowy o realizację zadania.
VII. Kryterium wyboru oferty
-
Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta z najniższą ceną (razem brutto), złożona przez wykonawcę spełniającego warunki udziału w postępowaniu.
-
Kryteria oceny ofert: cena – 100%
-
Ocena ofert dokonywana jest na podstawie osiągniętej liczby punktów wyliczonych w oparciu o następujące kryteria i ustaloną punktację do 100 pkt. Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według następującego wzoru:
cena brutto najtańszej oferty
Cena = ———————————————- x 100% = liczba punktów
cena brutto badanej oferty
-
Cena powinna zawierać :
-
wartość usługi określoną w oparciu o przedmiot zamówienia;
-
obowiązujący podatek od towarów i usług VAT.
-
Cena podana przez wykonawcę jest obowiązująca przez okres ważności umowy i nie będzie podlegała waloryzacji w okresie jej trwania.
VIII. Miejsce, sposób oraz termin składania i otwarcia oferty.
-
Oferta powinna być dostarczona w formie pisemnej za pośrednictwem poczty, kuriera lub złożona osobiście w kancelarii Zamawiającego pod adresem: ul. Kłodzka 15, 57-340 Duszniki-Zdrój
-
Oferta musi wpłynąć do zamawiającego do dnia 06.09.2024 r. do godz. 14.00.
-
Za termin złożenia oferty uważa się termin jej doręczenia Zamawiającemu. W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty lub kuriera decyduje data złożenia przesyłki w Kancelarii Zamawiającego, a nie data złożenia przesyłki w urzędzie pocztowym lub innemu operatorowi.
-
Oferty niekompletne (tj. niezawierające wszystkich obowiązkowych elementów) lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu. Zamawiający nie ma obowiązku wezwania oferenta do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty.
IX. Opis sposobu przygotowania oferty.
-
Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim, wg załączonego formularza (załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego). Do oferty należy obligatoryjnie dołączyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz kosztorys ofertowy wg przedmiaru stanowiącego załącznik nr 8 do niniejszego zapytania. Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę / osoby składające ofertę. Ofertę wraz z załącznikami należy umieścić w zamkniętej kopercie, która musi być zaadresowana na adres zamawiającego i zawierać opis: Oferta na realizację zadania pn. „Remont dachów nad zakrystią i kaplicami bocznymi kościoła św. Apostołów Piotra i Pawła w Dusznikach- Zdroju”.
-
Dokumenty tworzące ofertę muszą być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. W przypadku działania przez pełnomocnika, oryginał pełnomocnictwa do ich podpisania musi być dołączony do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów.
-
Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszego zapytania ofertowego.
-
Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
-
Wykonawca poda kwotę oferty w polskich złotych (PLN).
X. Termin związania ofertą
Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od daty, w której upływa termin jej złożenia.
XI. Warunki płatności:
-
Zapłata wynagrodzenia na rzecz Wykonawcy nastąpi na podstawie jednej faktury wystawionej przez Wykonawcę, po wykonaniu całości robót.
-
Podstawą wystawienia faktury jest podpisanie przez Zamawiającego
bezusterkowego protokołu odbioru robót z udziałem przedstawiciela Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków, potwierdzającego prawidłowe wykonanie całości zakresu rzeczowego prac. -
Prawidłowo wystawiona faktura wraz z załączonym protokołem odbioru, podpisanym przez Zamawiającego, zostanie opłacona przelewem w terminie 30 dni od daty złożenia u Zamawiającego.
XII. Zasady prowadzenie postępowania i wyboru oferty
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków postępowania, unieważnienia postępowania lub odstąpienia od podpisania umowy bez podawania przyczyn – na każdym etapie – bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez oferentów.
-
Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.
-
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, ani ofert wariantowych.
-
Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.
-
Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
-
Za ważne uważane są tylko te oferty, które są zgodne z wymaganiami Zamawiającego zawartymi w zapytaniu oraz złożone zostały w wyznaczonym terminie.
-
W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odmówi podpisania umowy, Zamawiający może wybrać kolejną najkorzystniejszą ofertę spośród złożonych lub odstąpić od zamówienia.
-
W przypadku, gdy zostaną złożone dwie lub więcej oferty z taką samą liczbą uzyskanych punktów w określonych kryteriach oceny ofert, Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert dodatkowych.
-
W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na realizacja zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo prowadzenia negocjacji z Wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę.
-
Zamawiający może odrzucić ofertę, gdy cena zaproponowana przez wykonawcę okaże się rażąco niska, po uprzednim wezwaniu do złożenia wyjaśnień i nieuwzględnieniu tych wyjaśnień. Za cenę rażąco niską zostanie uznana cena o 30% niższa od średniej arytmetycznej cen z wszystkich ofert złożonych w postępowaniu.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
-
W przypadku, gdy dla Zamawiającego oferta nie będzie zrozumiała może on się zwrócić do Wykonawcy o dodatkowe wyjaśnienia lub doprecyzowanie oferty.
-
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do zawarcia z Zamawiającym pisemnej umowy.
XIII. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami.
Ksiądz proboszcz Zbigniew Wichrowicz, tel. 74 866 97 07
XIV. Załączniki do zapytania
-
Załącznik nr 1 – formularz oferty.
-
Załącznik nr 2 – dokumentacja techniczna 1 – dachy
-
Załącznik nr 3 – dokumentacja techniczna 2 – elewacja
-
Załącznik nr 4 – decyzja pozwolenie na budowę 1 – dachy
-
Załącznik nr 5 – decyzja pozwolenia na budowę 2 – elewacja
-
Załącznik nr 6 – decyzja pozwolenie konserwatorskie 1- dach
-
Załącznik nr 7 – decyzja pozwolenie konserwatorskie 1- elewacje
-
Załącznik nr 8 – przedmiar robót.
-
Załącznik nr 9 – projekt umowy.